Veelgestelde vragen

Direct contact

Vragen over onze diensten en producten? Neem direct contact met ons middels de onderstaande contactgegevens.

Bestellingen

Is mijn bestelling te volgen?

Ja alle bestellingen via de pakketdiensten worden verstuurd met een track & trace-code. Via de e-mail krijgt u een bevestiging van uw bestelling met daarin de track & trace-code om uw pakket te volgen.

Uw bestelling is niet compleet?

Neem dan contact met ons op. Stuur een e-mail naar klantenservice@klimliving.nl. Stuur in de e-mail uw naam en bestelnummer en ook het artikel wat ontbreekt. We zullen dit zo snel mogelijk voor u oplossen en contact met u opnemen.

Kan ik een bestelling komen afhalen?

Ja, dat kan zeker! Onze afhaallocatie is Jacobadijk 3. Je kunt dit aangeven bij je bestelling. Zodra het artikel klaar ligt, ontvang je van ons een berichtje. 

Betalingen

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Via onze webshop kunt u betalen met IDEAL, Creditcard of PayPal.

Kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

Wanneer u uw bestelling wilt annuleren of wijzigen kan dat tot maximaal 10 uur na dat u de bestel bevestiging hebt geplaatst.

Interieuradvies & styling

Ik ben benieuwd hoe de kleuren en materialen er in het echt uitzien. Kan ik via jullie ook proefstalen bestellen?

Bij ieder advies ontvang je een stalenboek en kleurcodes van de gekozen kleuren en materialen. Daarbij is het mogelijk om via ons proefpotjes te bestellen om zelf aan de slag te gaan. 

Welk pakket voor interieuradvies moet ik kiezen?

Dit is  afhankelijk van je wensen. Stuur ons gerust een berichtje. Dan adviseren we welk pakket het beste bij jou past. 

Ik heb geen plattegrond van de ruimte. Is dit een probleem?

Voor ons is dit geen probleem. Wij kunnen de ruimte voor je inmeten. Uiteraard kun je dit ook gemakkelijk zelf doen. Je kunt dit doen door een grove schets van de ruimte te maken en hier alle maten van de binnenmuren op te schrijven. In dit geval is het belangrijk om de maten van de ramen en deuren niet te vergeten.

Ben ik bij een styling advies verplicht alles te kopen?

Absoluut niet. Wij adviseren items, maar je bent niet verplicht deze aan te schaffen. Op voorhand bespreken we wel jouw budgetten zodat er geen misverstanden komen. Alleen met jouw toestemming schaffen wij de items aan. Als wij voor jou op inkoop gaan, dan vragen we jou beschikbaar te zijn op whatsapp. We sturen dan alle details van het product tijdens het shoppen. Je kunt dan zelf bepalen of je de items wilt. 

Hoelang duurt een traject bij KLIMliving?

Bij een styling duurt dit maximaal 2 weken, in dit tijdsbestek leveren wij de shoppinglist aan of gaan wij op inkoop. Complete interieuradviezen of totaalprojecten zijn in overleg. Tussentijds is hier veel contact waardoor er tussendoor al dingen gedeeld kunnen worden. 

Werken jullie bij KLIMliving met bepaalde interieur stijlen?

De naam KLIM staat voor klassiek, landelijk, industrieel en modern. Zo werken wij onder andere met deze stijlen, maar uiteraard zijn wij niet gebonden aan een bepaalde stijl. 

Wordt mijn interieur aangepast aan jou eigen stijl?

Zeker niet. Onze kracht is om mee te denken in jouw stijl. Zo is geen stijl voor ons te gek. 

Wat is de investering van een interieuradvies van KLIMliving?

De investering van ieder interieuradvies is afhankelijk van diverse factoren, zoals de oppervlakte van het project en de wensen van de klant. Wij maken graag een passende offerte voor u. 

Hoeveel ruimtes vallen er onder de adviezen?

Dit is afhankelijk van de oppervlaktes. Voor een woning is dit in de meeste gevallen de woonkamer en keuken. 

Ik heb mijn interieuradvies ontvangen, maar ik heb hier nog vragen over.

Je kunt hiervoor altijd contact opnemen met Patricia. Dit kan via Whatsapp, mail of een telefoontje. 

Kunnen wij ook samen op inkoop voor styling?

Ja, zeker! Samen is alles leuker. Op voorhand bespreken wij dan naar welke winkels we gaan en wat voor soort producten we nodig hebben.

Adviseren jullie alleen je eigen producten?

Nee, wij adviseren niet alleen onze eigen producten. Wij werken samen met diverse bedrijven en merken met een breed scala aan producten. Uiteindelijk gaat het om het gewenste resultaat en wij onderzoeken welke producten hier het beste bij passen.

Leveringen

Wat zijn de levertijden?

KLIMliving heeft verschillende mogelijkheden om de artikelen die u besteld heeft te leveren. Kleinere artikelen worden bezorgd via de pakketdienst. Deze producten worden binnen 1 tot 2 werkdagen verzonden via PostNL. Grotere artikelen worden door ons zelf geleverd op locatie. Wij nemen dan contact met u op om de afleverdatum in te plannen.

Wanneer betaal ik verzendkosten?

Bij KLIMliving wordt het grootste gedeelte van het assortiment gratis thuis geleverd bij een minimale bestelorder van 50 euro. Voor grote artikelen zijn we helaas genoodzaakt om verzendkosten te berekenen. De verzendkosten zijn altijd zichtbaar in uw winkelwagen.

Zelf een bezorgmoment kiezen?

Dit is mogelijk wanneer u grote artikelen heeft besteld die wij zelf moeten bezorgen op locatie. Hiervoor wordt met u contact opgenomen. Wanneer dit niet mogelijk is wordt uw pakket geleverd bij een PostNL shop.

Leveren jullie in het buitenland?

KLIMliving levert standaard in Nederland en België. De verzendkosten naar België zijn anders. Dit kunt u vinden in uw winkelwagen bij het bestellen. Wanneer u artikelen wilt versturen buiten Nederland en België neem dan contact met ons op.

Lichtadvies

Ik zie dat er bij interieuradvies ook lichtadvies is meegenomen. Wat is het verschil hierin?

De lichtadviezen die onder het interieuradvies vallen zijn compacter dan een los lichtadvies. Wij maken een 2D lichtplan bij interieuradvies. Kies je voor een los lichtplan, dan maken we een 3D lichtplan. Daarnaast berekenen we diverse lichtwaardes en schaduweffecten. 

Waarom is verlichting belangrijk?

Met de juiste verlichting creëer je niet alleen sfeer, maar ook optimaliseer je de functionaliteit van een ruimte. Door gebruik te maken van goede verlichting op de juiste plek haal je het meeste uit de ruimte. 

Wat ontvang ik bij lichtadvies?

Standaard ontvang je van ons de 2D en 3D-tekening van het lichtplan. Daarnaast ontvang je een moodboard, shoppinglist en plattegrond met maatvoering. Aanvullend kunnen we je hier ook ontzorgen in de uitvoering van het lichtplan. 

Hebben jullie ook verschillende pakketten in lichtadvies?

Nee, wij stellen het gewenste pakket op maat voor jou.

Retourneren

U heeft maximaal 14 dagen zichttermijn wanneer uw bestelling niet naar wens is.

Wanneer uw bestelling niet naar wens is kunt u deze bestelling na maximaal 14 dagen zichttermijn retourneren. U dient contact met KLIMliving op te nemen om een gratis retourformulier aan te vragen. Hiervoor worden geen annuleringskosten gerekend. Maatwerkartikelen vallen niet onder deze regel.

Hoe kan ik retourneren?

Wanneer u contact opgenomen heeft het KLIMliving en het retourformulier ingevuld heeft. Kunt u op eigen kosten uw pakket retourneren. Let op: Het artikel moet onbeschadigd zijn en na 14 dagen is retourneren niet meer mogelijk.

Stappenplan retourneren:

  1. Meldt uw retour per e-mail aan klantenservice@klimliving.nl
  2. KLIMliving beoordeelt uw retouraanvraag en zal u het retouradres toesturen.
  3. U stuurt het artikel volgens de retourinstructies aan ons terug.
  4. Het artikel moet compleet, onbeschadigd en in de originele verpakking teruggestuurd worden.
  5. Het retourpakket wordt naar KLIMliving verzonden.
  6. Wanneer het pakket aankomt bij KLIMliving worden de artikelen gecontroleerd.
  7. Wanneer uw artikel voldoet aan de retourvoorwaarden wordt het betaalde bedrag binnen 5 werkdagen na aankomst terugbetaald.

Ik wil een product retourneren. Wat zijn de kosten hiervan?

Dit is afhankelijk van het formaat van het pakket. Dit kan al vanaf € 6,95. Bij jou dichtstbijzijnde postkantoor kun je hier navraag naar doen. Een product retourneren is op eigen kosten.